Del dine erfaringer med en anden kollega fra staten, eller bliv klogere på indkøb og udbud ved at få en mentor. Rådgivningsenhedens mentorordning er for alle ansatte i staten, der arbejder med offentlige indkøb.
Mentorordningen giver en mentee mulighed for at trække på erfaringer og få praktiske råd og vejledning fra en erfaren udbudskonsulent eller -jurist, som gerne vil være mentor. Det kan hjælpe en mentee godt på vej til at mestre håndværket og hjælpe med at undgå faldgruber.
Rådgivningsenheden formidler kontakten mellem mentorer og mentees og sørger for, at relationen kommer godt i gang.
Når vi har sat en mentee sammen med en mentor, er et uformelt møde over en kop kaffe det første skridt i en relation, som forhåbentlig vil være værdifuld for begge parter.
Mentornetværket fungerer inden for staten. Mentorerne arbejder i det daglige med indkøb og udbud i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Statens Indkøb eller andre statslige institutioner. Tilbuddet er rettet mod ansatte i staten, der er forholdsvis nye på udbudsområdet - for eksempel med en ansættelse inden for udbudsområdet på under et år. Ordningen er baseret på mentorernes frivillige indsats, og mentees’ deltagelse er gratis.
Mødefrekvensen er en time om måneden i et år. Det er gratis at deltage i Rådgivningsenhedens mentorordning.
Titel: Gratis rådgivning mandag til torsdag kl. 10.00-16.00. Fredag kl. 10.00-15.00.
Telefon: 30 35 28 18