Nu kan du blive guidet igennem de overvejelser, du skal gøre dig i forbindelse med et indkøb. Rådgivningsenheden har udarbejdet et skema, der hjælper dig med at gennemføre den rigtige proces.
For at gøre det nemmere for dig, har Rådgivningsenheden netop udgivet et skema, der hjælper dig med at gøre de rette overvejelser i forhold til gældende regler og procedurer. Ved hjælp af få spørgsmål kan du komme frem til, hvilken proces du skal anvende, når du skal foretage dit indkøb.
Som ansat i staten er du forpligtet til at følge den statslige indkøbskaskade. Det betyder, at du som udgangspunkt skal anvende de fælles statslige aftaler. Er der ikke en indkøbsaftale, der dækker dit behov, skal du selv foretage indkøbet. I sådan en situation kan du bruge skemaet til at guide dig frem til den rigtige indkøbsproces.
Skemaet kan desuden tjene som dokumentation for de overvejelser, der ligger til grund for valg af indkøbsproces og valg af leverandør, hvis indkøbet fx foretages på markedsmæssige vilkår.
Titel: Gratis rådgivning mandag til torsdag kl. 10.00-16.00. Fredag kl. 10.00-15.00.
Telefon: 30 35 28 18
Få nyt fra Rådgivningsenheden.