Nyt digitalt spørgeskema til indkøb guider dig frem
18-11-2020
Viden
Har du brug for hjælp til at få det formelle på plads inden et indkøb, så udfyld Rådgivningsenhedens nye digitale spørgeskema. Det guider dig nemt og enkelt gennem det, du skal overveje og genererer til slut et skræddersyet dokument med dine valg.
For at gøre det nemmere for dig, har Rådgivningsenheden netop udgivet et digitalt spørgeskema, der hjælper dig gennem gældende regler og procedurer.
Ved hjælp af få spørgsmål kan du komme frem til, hvilken proces du skal anvende, når du skal foretage dit indkøb.
Mens du udfylder spørgeskemaet, kan du få supplerende vejledning til et konkret indkøb.
Som ansat i staten er du forpligtet til at følge den statslige indkøbskaskade. Det betyder, at du som udgangspunkt skal anvende de fælles statslige aftaler. Er der ikke en indkøbsaftale, der dækker dit behov, skal du selv foretage indkøbet. I sådan en situation kan du bruge spørgeskemaet til at guide dig frem til den rigtige indkøbsproces.
Når du har udfyldt spørgeskemaet, kan du downloade og gemme det på sagen som dokumentation for de overvejelser, der ligger til grund for valg af indkøbsproces og leverandør, hvis indkøbet fx foretages på markedsmæssige vilkår.
Det nye digitale spørgeskema erstatter det tidligere skema, der kunne hentes på hjemmesiden i Word.
Gå til det digitale spørgeskema "Overvejelser om indkøb"
(Brug Google Chrome til at åbne)