Mød de nyeste ansigter i Rådgivningsenheden

25-03-2021
Om os Rådgivning

Rådgivningsenheden har senest budt velkommen til 4 nye kollegaer!

Fokus på udvikling af kompetenceudviklingsforløb

Maria og Anders skal sammen stå i spidsen for at iværksætte et kompetenceudviklingsprogram for de statslige indkøbere med spor for både indkøbere og udbudsjurister.

Maria Krogh Holst har beskæftiget sig med offentlige indkøb i 13 år. Hun kommer fra en stilling i Rigspolitiet, hvor hun har arbejdet med at udvikle og etablere politiets indkøbsuddannelse og generelle kompetenceudviklingsinitiativer på indkøbsområdet.

Maria fortæller:

Det tiltalte mig at få mulighed for at kunne bidrage til kompetenceudvikling, videndeling og netværk på tværs af statslige myndigheder. Jeg glæder mig til, i samarbejde med dygtige kolleger i Rådgivningsenheden, at sætte den indkøbsfaglige udvikling på dagsordenen for indkøbere og udbudsjurister på tværs af staten.

Anders Ulrik Kristoffersen kommer fra et job som chef for Commercial & Legal i Banedanmark, hvor udbud og indkøb fyldte en stor del af opgaveporteføljen. Inden da har Anders arbejdet med udbud og offentlige indkøb i en del år, både hos ordregivende myndigheder og på leverandørsiden. Derudover er han også tilknyttet som ekstern lektor på både CBS og RUC.

Anders fortæller:

Stillingen fangede min interesse, dels fordi jobbet giver mulighed for, at jeg kan beskæftige mig fuldt ud med kompetenceudvikling og uddannelse på et, synes jeg, meget interessant fagområde, og dels fordi der er mulighed for sammen med en masse fagligt dygtige kollegaer at være med til at bygge noget helt nyt op.

Øget fokus på Rådgivningsenhedens digitale skabeloner

Rådgivningsenheden har også budt velkommen til Sabrina Lechenmayer og Rie Jean Siiger, der som en del af deres arbejde, skal være med til at videreudvikle og digitalisere Rådgivningsenhedens skabeloner. Arbejdet med de fælles statslige skabeloner er med til at understøtte den tværgående videnopbygning og ensretning af kvaliteten i offentlige indkøbsprocesser og forhåbentlig lette hverdagen for dem, der arbejder med offentlige indkøb.

Sabrina fortæller:

Jeg søgte stillingen hos Rådgivningsenheden, fordi arbejdsopgaverne giver mig mulighed for at bruge min erfaring med at rådgive om indkøb og udbud og hjælpe med at sikre gode indkøbsprocesser. Det tiltaler mig meget at være en del af et team med ambitionerne om, at vi gennem et tæt samarbejde og vidensdeling opbygger udbudskompetencer i staten. Arbejdsopgaverne spænder bredt inden for alle områder af udbudsretten og er på den måde med til at udvikle min erfaring med udbudsret i praksis og gøre mig til en endnu bedre rådgiver.

Rie fortæller:

Siden Rådgivningsenhedens opstart i 2019 har jeg gennem mit arbejde hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fulgt med på tæt hold. Så da jeg fik chancen for at blive en del af teamet, var det en mulighed jeg ikke kunne sige nej til. Jeg ser frem til at få mulighed for at hjælpe de statslige indkøbere og udbudsjurister, samt at være med til at videreudvikle og digitalisere de fælles statslige skabeloner, der skal sikre genkendelighed og dermed forenkle de statslige indkøb.