Den 14. juni 2023 blev cirkulære om indkøb revideret, så det nu er et krav, at alle ministerier arbejder med implementeringen af Charter for godt og grønt indkøb og løbende afrapporterer status på implementeringen til Økonomistyrelsen.
Der er derudover foretaget nogle mindre justeringer i cirkulæret. Herunder er indkøbskaskaden omformuleret for at gøre det mere klart, hvad kaskaden indebærer. Forpligtelserne som følge af indkøbskaskaden er uændrede.
Det vil sige, at du som indkøber, inden du går i gang med et indkøb, stadig skal tjekke om dit indkøb er omfattet af en indkøbsaftale under Statens Indkøbsprogram eller SKI, som du skal anvende.
Er du i tvivl om, hvad du skal gøre? Læs mere om overvejelser inden du går i gang med dit indkøb
Du er også altid velkommen til at kontakte Rådgivningsenheden, hvis du har brug for rådgivning i forbindelse med dit indkøb. Du kan kontakte os via kontaktmodulet i højre side eller ved at ringe til vores hotline på 35 30 28 18.
Har du konkrete spørgsmål til Statens Indkøbsprogram eller til SKI-aftaler, så kan du kontakte Statens Indkøb i Økonomistyrelsen på 3055 0791 eller kontakte SKI alt efter, hvem der kontraktstyrer aftalen.
Titel: Gratis rådgivning mandag til torsdag kl. 10.00-16.00. Fredag kl. 10.00-15.00.
Telefon: 30 35 28 18
Få nyt fra Rådgivningsenheden.
Konferencen finder sted 14. maj 2025 hos CPH Conference i DGI Byen i København.