Modul 3: Vurdering af tilbud og processen efter endt udbud

To som arbejder med skriftligt materiale ved to bærbare computere

På modul 3 ser vi på processen efter frist for ansøgninger eller tilbud.

Vi kigger på de forskellige muligheder der er for ændringer – både af udbudsmaterialet og kontrakten. Derudover gennemgår vi processen for vurdering af ansøgninger eller tilbud, herunder mulighederne for berigtigelse, udelukkelse og vurdering af pålidelighed samt hvordan man bedst foretager sin tilbudsevaluering.

Endelig stiller vi skarpt på, hvordan du bruger kontraktstyring som et redskab til både at udforme bedre udbud og til at få det maksimale ud af de udbudte og indgåede kontrakter.

Du kommer igennem følgende lektioner på modul 3:

  • Ændring af udbudsmaterialet
  • Vurdering af tilbud
  • Indhentelse af dokumentation
  • Kontraktændringer
  • Klageprocedurer
  • Kontraktstyring.

Efter modul 3 kan du:

  • Vurdere om der er mulighed for at ændre dit udbudsmateriale efter offentliggørelse
  • Vurdere konditionsmæssigheden af de indkomne ansøgninger og tilbud, herunder om der kan foretages berigtigelse
  • Foretage en vurdering af, om en tilbudsgiver skal udelukkes og vurdering af pålidelighed
  • Vurdere om kontraktændringer kan foretages i forhold til konkrete kontrakter
  • Udnytte de indgåede kontrakter i forhold til ”indkøbscyklussen”, så du opnår størst mulig effekt og værdi for pengene.