Maria Haugaard

Maria Haugaard

Kontorchef

Maria har en bred erfaring med at rådgive om alle dele af udbudsretten, kontraktforhandlinger og fortolkning, samtidig med at hun har en dyb viden om indkøb af konsulentydelser og it-løsninger. Hun rådgiver derfor gerne om, hvordan du gennemfører dit næste indkøb mest hensigtsmæssigt.

Derudover har hun erfaring med håndtering af større aktindsigtssager og klagesager ved Klagenævnet for Udbud.

Maria har i mange år undervist om udbudsretlige emner, herunder om forhandlingsmuligheder, brugen af funktionskrav, miljøkrav, prosamodeller, prækvalifikation, tilbudsevaluering og brugen af ESPD.

Maria har tidligere været en del af et nationalt rejsehold for offentlige grønne indkøb og har bistået Miljømærkning Danmark og Nordisk Ministerråd med udarbejdelse af vejledninger om brugen af miljømærker og standarder i udbud, hvorfor hun har en særlig viden om bæredygtige og grønne indkøb.

Vi ønsker at være det foretrukne valg. Både som rådgiver hos de kunder, som vi hjælper med indkøb og udbud, men også som arbejdsplads for udbudsjurister og udbudskonsulenter. I Rådgivningsenheden arbejder vi generelt meget med at skabe netværk på tværs i staten, hvor vi kan dele viden om udbud og indkøb. Og her opdagede vi, at især mange nye i faget havde brug for mere sparring end vores traditionelle netværksmøder giver. Derfor har vi etableret en mentorordning, hvor mentees en gang om måneden har mulighed for at mødes med en erfaren udbudsmentor for at trække på erfaringer og få praktiske råd og vejledning til hverdagens faglige udfordringer.