Udbudsstrategien

Er du interesseret i at lære mere om, hvordan du sørger for at tilrettelægge din udbudsstrategi, så den passer bedst muligt til dit forestående udbud?

Kurset består af en række korte faglige oplæg om emner, som er relevante i forbindelse med tilrettelæggelsen af en udbudsstrategi. Efterfølgende er der mulighed for diskussion og erfaringsudvekling om hvert emne mellem deltagerne.

Kursusforløbet er derfor i høj grad deltagerbaseret.

En udbudsstrategi fastsætter de overordnede rammer for et udbud. Blandt emnerne i en udbudsstrategi behandles følgende på kurset:

  • Tids- og aktivitetsplanen 
  • Hvordan fås det skarpe tilbud?
  • Behov og markedets formåen 
  • Valg af udbudsform 
  • Succeskriterier som grundlag for konkurrencemodel 
  • Miljø- og CSR-krav 
  • Brug af udvælgelseskriterier, tildelingskriterier og kontraktkrav
  • Struktur for krav 
  • Målepunkter for kvalitative underkriterier
  • Evalueringsmodeller 
  • Eventuel forhandlingsstrategi